Handels- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

DenForm Lux A/S

Viborgvej 291

8210 Aarhus V

Danmark

Tlf. +45 87126900

Fax. +45 86241505

E-mail: mail@denform.dk

CVR-nummer: 31 78 01 52

Tak fordi du vælger at handle hos DenForm. Vi håber, du bliver tilfreds med dit køb. Når du handler på www.denform.dk gælder følgende handels- og leveringsbetingelser. Læs dem grundigt, inden du handler.

Efter ordreafgivelsen vil du modtage en ordrebekræftelse per e-mail. Denne mail fungerer som dit købsbevis.

Priserne på www.denform.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusive 25 % moms for privatkunder og ex. moms for erhvervs- og offentlige kunder, medmindre andet er angivet. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer. Der tages forbehold for evt. afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl.

 

Betaling

På www.denform.dk er det muligt at betale med følgende betalingsformer:

Dankort, eDankort, Mastercard, Visa, Visa-Electron, MobilePay, ViaBill og faktura.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.denform.dk, og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Det skal bemærkes, at der aldrig kan trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Ved betaling med faktura sender vi en proforma-faktura til den angivne email-adresse. Betaling med faktura er forudbetaling. Den angivne leveringstid gælder fra det tidspunkt, hvor vi har registreret betalingen. Bemærk, der kan gå 1-3 bankdage fra overførsel af betaling, til den er synlig hos os.

Kundeklubrabatter kan ikke kombineres med andre rabattyper.

 

Forsendelsesomkostninger

Pakker

Til pakkeshop via PostNord

Kr. 69,-

Til levering på erhvervsadresse via PostNord

Kr. 69,-

Pakke til levering på privatadresse via PostNord

Kr. 99,-

 

Pallegods

Med Dansk Distribution, levering til kantsten

Kr. 399,-

 

Særlige priser

Swim spa og sauna-/campinghytter

Kr. 5000,-

Udespa og stålpool (leveret på palle)

Kr. 999,-

Massagestole

Kr. 499,-

Tillæg for levering til ikke-brofaste øer

Kr. 2000,-

Afhentning hos DenForm

gratis

 

 

Fragt og levering

Til fragt af varer købt på www.denform.dk benytter DenForm både PostNord og fragtmand.

DenForm afgør i hvert tilfælde, hvilken fragtmetode der anvendes til den pågældende forsendelse.

DenForm leverer varer til alle brofaste øer i Danmark.

Den forventede leveringstid er 2-5 hverdage, medmindre andet er angivet ud for det pågældende produkt. På specialfremstillede varer kan leveringstiden være op til 12 uger.

Varer leveret med fragtmand leveres som udgangspunkt til kantsten eller til første dør i stueetagen, såfremt der er adgang via fast kørevej. Forudsætningerne for fast kørevej gør sig også gældende i tilfælde af, at varen må stilles i carport eller lignende steder. For varer leveret med fragtmand henholder DenForm sig i øvrigt til fragtmandens gældende regler.

I tilfælde af at varen skal løftes på plads med kran, er det kundens eget ansvar at træffe aftale med en entreprenør.

Varer kan selvafhentes hos DenForm gratis efter 4 hverdage, medmindre andet er aftalt.

Varemodtagelse

Varemodtagelse sker ved kvittering på fragtbrevet.

Hvis du ikke er hjemme ved levering, vil pakker efterfølgende kunne afhentes på det nærmeste posthus. Derimod vil varer, som har været forsøgt leveret med fragtmand, blive taget med retur til terminalen, og genudkørsel kan derefter aftales mod betaling.

Hvis fragtmanden skønner, at varen kan afsættes på forsvarlig vis i garage, gårdsplads mv., kan modtagelse også finde sted, eller hvis der på forhånd er underrettet en anden person til at tage imod varen. Dette skal dog aftales skriftligt forud for levering.

Det er kundens ansvar at kontrollere varen for skader og mangler straks efter modtagelse. En beskadiget vare kan afvises eller modtages med forbehold.

Hvis du modtager en beskadiget vare, skal du straks gøre fragtmanden opmærksom herpå. Hvis emballagen viser tegn på skade ved modtagelse, kan du åbne pakken i overværelse af fragtmanden. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig til fragtmanden og derefter til DenForm.

 

Forbehold for udsolgte varer

Vi bestræber os på altid at have de udstillede varer på lager og give oplysning om lagerbeholdning. Men det kan forekomme, at en vare med kort varsel bliver udsolgt. Vi tager derfor forbehold for udsolgte varer og for deraf følgende ekstra leveringstid og mulige prisændringer.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du

har modtaget din vare
får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives pr. e-mail til mail@denform.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur sammen med varen. Den finder du nederst i dette dokument.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og at varen er forsynet med tydelig mærkning med returnummer. Returnummeret har vi sendt til dig på e-mail, da du informerede om, at varen skulle returneres.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, for eksempel kemi- og plejeprodukter.
Varer som er taget i brug, for eksempel spabad eller sauna.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, som du har betalt for varen, tilbage. Returfragt er for egen regning. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

DenForm Lux A/S

Viborgvej 291

8210 Aarhus V

Danmark

Og varen skal være tydeligt mærket med returnummer.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.denform.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten bortfalder ligeledes, hvis varen er flyttet fra sin oprindelige installation, eller hvis den er overdraget til tredjemand.

Demovarer købt under lagersalg til stærkt nedsat pris er ikke omfattet af garantien.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

DenForm Lux A/S

Viborgvej 291

8210 Aarhus V

Danmark

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen skal være påført returnummer, som er udleveret fra vores serviceafdeling.

Du kan indsende din reklamation og kvittering til vores serviceafdeling her:

DenForm Service

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

Email-adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos DenForm Lux A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes, medmindre du fortsat indgår i et kundeforhold til DenForm Lux A/S.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og webmaster for DenForm Lux A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.denform.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos www.denform.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DenForm Lux A/S via e-mail (mail@denform.dk).

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:

DenForm Lux A/S

Viborgvej 291

8210 Aarhus V

Danmark

E-mail: mail@denform.dk

Tlf.: 87 12 69 00

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr